Baybayin

Desde Chavacano de Zamboanga Wikipedia - El Libre Enciclopedia
(Redirigido desde «Alibata»)


El alibata o baybayin es una sistema de escritura cuando no hay pa llega el maga Español na Filipinas. Este sistema de escritura es miembro de familia Brahmi y ta usa na Filipinas desde el 19 siglo.

El termino Baybay ta significa escribi na Tagalog. El baybayin ya documenta del maga Español. Otros ya nombra con el nombre Alibata, pero este nombre es incorrecto. El baybayin (tiene nombrao alibata) es un sistema de escritura que ta serví para escribi el tagalo, el bisayo, el ilocano, el bicolano, el pampango, el pangasinense antes del llegada del maga Europeos. Este ya deriva na sistema de escritura kavi de javanés, tal como señal de Ignacio Villamot, en su obra: "La antigua escritura Filipina", Manila, 1922.

Ba Be Bo (en Baybayin)

Este ta utiliza na medio del siglo XIV, y de menos su uso ya queda desaparecido durante el colonización de Filipinas por el maga Castellano. El Baybayin ta significa "deletrea". Otros pa maga conocido manera de deletreamento es como el hanunóo, el buhid, y el tagbanwa. El baybayin también ta utiliza para tene en cuenta el ilocano y el pangasinense.

Alfabeto Baybayin

vocal

a
i
é
ú
o

b

b ᜊ᜔
ba
bi
ᜊᜒ

bo
ᜊᜓ

k

k ᜃ᜔
ka
ki
ᜃᜒ

ko
ᜃᜓᜓ

d/r

d/r ᜇ᜔
da/ra
di/ri
dé/ré
ᜇᜒ
dú/rú
do/ro
ᜇᜓ

g

g ᜄ᜔
ga
gi
ᜄᜒ

go
ᜄᜓ

h

h ᜑ᜔
ha
hi
ᜑᜒ

ho
ᜑᜓ

l

l ᜎ᜔
la
li
ᜎᜒ

lo
ᜎᜓ

m

m ᜋ᜔
ma
mi
ᜋᜒ

mo
ᜋᜓ

n

n ᜈ᜔
na
ni
ᜈᜒ

no
ᜈᜓ

ng

ng ᜅ᜔
nga
ngi
ngé
ᜅᜒ
ngú
ngo
ᜅᜓ

p

p ᜉ᜔
pa
pi
ᜉᜒ

po
ᜉᜓ

s

s ᜐ᜔
sa
si
ᜐᜒ

so
ᜐᜓ

t

t ᜆ᜔
ta
ti
ᜆᜒ

to
ᜆᜓ

w

w ᜏ᜔
wa
wi
ᜏᜒ

wo
ᜏᜓ

y

y ᜌ᜔
ya
yi
ᜌᜒ

yo
ᜌᜓ