Geografía

Desde Chavacano de Zamboanga Wikipedia - El Libre Enciclopedia
(Redirigido desde «Geografia»)

El Geografía ay el ciencia que estudia el superficie terrestre, definida ésta como el espacio entre el capa superior na troposfera y el suelo. A este espacio se le denomina con el nombre na espacio geográfico, lo que lo diferencia na espacio geométrico, na espacio astronómico, na espacio cibernético u otros tipos de espacios.

Mapa de la Tierra.

El superficie terrestre no ay homogénea y varía de un lugar a otro debido na dinámica interrelacionada de los distintos factores geográficos entre sí y junto a otros factores. A el manifestación local producto na esta dinámica se conoce con el nombre na paisaje, el cual es na Geografía un fenómeno de especial interés llegándose a considerar por muchos como el objeto na estudio na el Geografía (Otto Schluter, Siegfried Passarge, Leo Wribel, Jean Brunes, Carl Sauer, entre otros)

El paisaje ay compuesto tanto por factores bióticos como abióticos, na los cuales se consideran propiamente geográficos, los factores abióticos na origen exógeno: el relieve, el suelo, el clima y los cuerpos de agua. Cada uno de estos factores representa el objeto na estudio na distintas ramas geográficas, estas ramas son:

  • Climatologia; dedicada al estudio na clima
  • Geomorfologia, cuyo objeto de estudio es el relieve
  • Hidrografia; preocupada na estudio na los cuerpos na agua líquidos tanto continentales como marítimos
  • Glaciologia; a diferencia na Hidrografía, esta rama na Geografía se preocupa na los cuerpos na agua en estado sólido.
  • Pedologia; rama geográfica que se preocupa na estudio del suelo
  • Geografia litoral; rama na caracter regional que estudia el geografía na las zonas litorales en su conjuntos, entendida como el punto de encuentro na tres factores geográficos: el relieve, el clima y el océano.

Pero a el Geografía no sólo le interesa el estudio del paisaje actual, sino también el paisaje na épocas anteriores. Al estudio na la geografía del pasado se le denomina Paleogeografia.

A el Geografia también le interesa el representación matemática na superficie terrestre a través na mapas, proyecciones o sistemas na información geográfica. Al estudio na representación matemática na la superficie terrestre se le conoce con el nombre na Geografia Matematica.