Palawan

Desde Chavacano de Zamboanga Wikipedia - El Libre Enciclopedia
Saltar a: navigacion, buscar

Palawan (anteriormente Paragua) ay una provincia isleña de Filipinas de la región de MIMAROPA. Su capital ay Puerto Princesa. En terminos de superficie, es la provincia de mas grande de todo el pais.

Mapa que muestra la localización de Palawan.

Las maga islas se enconntra cerca por el Mar de la China Meridional al norte este, y por el Mar de Sulu al sureste. La probinsya toma su nombre del isla mayor, Palawan.

Tiene este zona de 17,030.75 kilometro cuadrado.
Comporme del 2010 census este tiene papulidad de 771,667 personas. 48 es el prefijo telefónico designada.
Su capital es Puerto Princesa.


La provincia actualmente está en transición antes finalmente se cambia a parte de la región de Bisayas Occidentales.[1][2]

Historia[editar | revisa codigo]

Era Pre-colonial[editar | revisa codigo]

Los maga negosyantes chinos y grupos de inmigrantes llegaron a las Filipinas provenientes de Borneo. Un autor chino se refirió a estas islas como Kla-ma-yan (Calamian), Palau-ye (Palawan) y Paki-nung (Busuanga). Artesanías y otros artefactos recuperados en cuevas de Palawan muestran la relación que existía entre los mercaderes chinos y malayos.

En el siglo XII, habitantes malayos empesa yaa poblar las islas. La mayoría de estos asentamientos estaba dominado por un cacique. La gente se dedicó al cultivo de jengibre, coco, camote, azúcar y plátano. También criaron puercos, cabras y gallinas. Sus actividades económicas ay ya la pesca, la cosecha y la caza, utilizando trampas hechas con bambú.

Dominación española[editar | revisa codigo]

En la primera parte del siglo XVII, los maga frailes españoles manda ya misiones a Cuyo, Agutaya, Taytay y Cagayancillo, pero recibi resistencia de las comunidades islamicas. Antes del siglo XVIII , España empeza ya a construir iglesias protegidas con guarniciones para defenderse de los ataques moros en los pueblos de Cuyo, Taytay, Linapacan y Balábac. En 1749, el gobierno de Borneo le ya dale la parte sur de Palawan a España.

Al principio, el territorio de Palawan (o Paragua, como era llamado) ay organizado como una sola provincia con el nombre de Calamianes, con su capital en Taytay. Despues ya ay dividi na tres provincias: Castilla cubriendo la parte norte de la isla, con Taytay como capital; Asturias, en la parte sur de la isla con su capital en Puerto Princesa; y la Isla de Balábac, con su capital en el pueblo de Príncipe Alfonso.

Dominacion estadounidense[editar | revisa codigo]

Cuando los maga españoles ya anda despues de la revolución de 1898, estableci un gobierno civil por los estadounidenses. Los límites de las provincias ay revisado en 1903, el nombre de la provincia cambia ya a Palawan y Puerto Princesa ay ya declara la capital.

Muchas reformas y proyectos fueron introducidos en la provinicia más adelante. La construcción de escuelas, el fomento de la agricultura y el acercamiento de la gente hacia el gobierno fueron prioridades durante esta época.

Masacre de Palawan[editar | revisa codigo]

Durante la Segunda Guerra Mundial, a fin de evitar el rescate de prisioneros de guerra por parte de los aliados, el 14 de diciembre de 1944 los japoneses llevaron a los restantes 150 prisioneros a Puerto Princesa, a tres trincheras cubiertas a las que más tarde se les prendió fuego usando barriles de gasolina. A algunos prisioneros que intentaron escapar de las llamas se les disparó. Algunos lograron escapar por un acantilado que corría cerca de una de las trincheras, pero más tarde fueron perseguidos y asesinados. Sólo 11 hombres pudieron escapar de la matanza y entre 133 y 141 murieron. El sitio donde ocurrió la matanza puede ser visitado en la actualidad.

Geografía[editar | revisa codigo]

Ecoturismo[editar | revisa codigo]

Palawan es considerada como "la última frontera" de Filipinas. La provincia cuenta con espléndidas playas y con dos zonas que son Patrimonio de la Humanidad, en Parque Nacional del río subterráneo de Puerto Princesa y el Parque marino del Arrecife de Tubbataha.

Idiomas[editar | revisa codigo]

Sus idiomas oficiales son el tagalo, ilongo, tausug, batak, tagbanua, palahueño y cuyunon, tal diversidad lingüística es un exponente claro de la heterogeneidad de su población; se considera que existen 87 grupos raciales y culturales diferenciados en la región si bien la mayoría son de origen malayo, también hay influencias españolas, chinas y de países limítrofes.

División administrativa[editar | revisa codigo]

Palawan está subdividida en 23 municipios, que a su vez se dividen en 432 barangays, y una ciudad. La ciudad es Puerto Princesa.

Ciudad[editar | revisa codigo]

Municipios[editar | revisa codigo]

Actualmente, el gobierno de Filipinas considera a las Islas Spratly, conocidas en la zona como el Grupo de Islas de Kalayaan, bajo su jurisdicción. Las islas se encuentran en el Mar de la China Meridional. Sin embargo, China, Taiwán, Vietnam, Brunei y Malasia también reclaman la posesión de estas islas, o de parte de ellas.

Religión[editar | revisa codigo]

La religión predominante de la pronvicia es la musulmana, sobre todo en los municipios de Balábac y Bataraza, aunque también hay varios grupos de mormones y protestantes.

Referencias[editar | revisa codigo]

  1. Plantilla:Cite web
  2. Plantilla:Cite web

Enlaces externos[editar | revisa codigo]

Commons
El Wikimedia Comon tiene medio de comunicacion en relacion con: