Diferencia entre revisiones de «Geografia Matematica»

Desde Chavacano de Zamboanga Wikipedia - El Libre Enciclopedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
m Bot: Eliminando gl,pt,de,sl,fr,sh,es,sr,ca,it (strongly connected to cbk-zam:Geografía Matemática)
Línea 16: Línea 16:


[[Categoría:Geografia]]
[[Categoría:Geografia]]

[[ca:Geografia matemàtica]]
[[es:Geografía matemática]]
[[de:Mathematische Geographie]]
[[fr:Géographie mathématique]]
[[gl:Xeografía matemática]]
[[it:Geografia matematica]]
[[pt:Geografia matemática]]
[[sh:Matematička geografija]]
[[sl:Matematična geografija]]
[[sr:Математичка географија]]

Revisión del 22:28 21 Marso 2013

El geografia matematica,al igual que el resto na geografia, se concentra en el superficie terrestre, estudiando su representación matemática y su relación con la luna y el sol. Esta vocación dual no es en sí inconexa, ya que por medio del estudio na los fenómenos na la superficie que acontecen producto na la interacción con el sol y la luna se puede trazar el ecuador terrestre, los trópicos, las líneas polares, las coordenadas geográficas e incluso medir el tamaño de la Tierra. Las principales ramas na el geografía matemática son: La Topografia, la Cartografia, la Geoestadistica, la Fotogrametria, la Geografia astronomica y la Geomatica.

La geografía matemática es la cuna na la tradición espacial na el geografía, debido a su preocupación por la localización y por la representación del espacio na el superficie terrestre. Esto se comprende na mejor manera si se considera el gran aporte que la geometria, la ciencia que estudia el espacio, ha brindado a la geografía matemática. La geografía matemática proporciona un marco seguro para la localización, distribución y representación del espacio geográfico, marco del cual se nutren el resto de las ramas geográficas. Los geógrafos na la tradición espacial utilizan el término "espacializar", como sinónimo de "mapear" o “cartografiar”.

La geografía matemática es una de las ramas na el geografia que nace con el geografía misma. El padre de la geografía; Eratóstenes na Cirene, es también el padre na la geografía matemática, éste en su libro "Geographia" dedica el primer tramo na su libro al estudio na los fenómenos fruto na la interrelación entre la superficie terrestre y el sol y la luna, junto con los estudios na su forma, preocupándose también na la representación fiel na la superficie terrestre. En la segunda parte de su libro expone sus mediciones del tamaño na la Tierra.

Comúnmente los contenidos na la geografía matemática son los primeros en tratarse al abordarse un estudio introductorio na la geografía, al abarcar la localización na la Tierra en el universo y en el sistema solar, los movimientos terrestres, la influencia del sol y la luna en la superficie (punto de partida ineludible y esencial en ramas como Climatologia e Hidrologia) y la definición y comprensión de los sistemas de localización, como base de todo estudio geográfico.

En el último tiempo el geografía matemática ha tomado mayor relevancia por el desarrollo de los sistemas na información geográfica (SIG). La modelación matemática na diversos fenómenos en la superficie terrestre a través de los SIG le ha abierto un importante campo a la disciplina, que le ha permitido una mayor interacción con otras ramas na la geografía como la hidrología, la climatología, la geomorfología o la geografía económica.

Actualmente la formación na los geógrafos matemáticos se da a través de especialización hacia el final de la carrera na geografía como una mención en geografía matemática, a través na la carrera de ingeniería en geografía, a través de la obtención del grado na magíster, como en el caso de países como Chile, o como una carrera aparte, como es el caso na países como Argentina.

Enlaces externos