Dia de Nuevo Año

Desde Chavacano de Zamboanga Wikipedia - El Libre Enciclopedia

Na el gregoriano calendario, el Dia de Nuevo Año es el primer dia del natural año. Ta comenza el mayoria del maga solar calendario (como el gregoriano y el juliano) con el nuevo año regularmente a o cerca del solsticio de diciembre, mientras que na cuanto a maga cultura y maga religion que ta observa con un lunisolar o lunar calendario, ta celebra ellos con el de ellos Lunar Nuevo Año a maga punto menos fijao relativo al solar año.

Na el pre-cristiano Roma bajo el juliano calendario, dedicao el dia a Jano, dios de maga puerta (na latin, ianua(e)) y maga comienzo, para quien tambien nombrao enero (na latin, ianuarius). Desde el maga romano tiempo hasta maga mediao del aca-18 siglo, celebrao el Nuevo Año a maga variao etapa y na maga variao parte del cristiandad na el 25 de diciembre, el 1 de marzo, el 25 de marzo y el movible fiesta de Pascua.

Na el de kanaton maga tiempo, con el mayoria del maga pais usando con el gregoriano calendario como el de ellos civico calendario, el 1 de enero segun el calendario gregoriano es entre el maga mas celebrao publico festivo dia na todo el mundo, na manada situacion observao con maga artificial fuego al filo del medianoche siguiendo con el Nochevieja mientras que ta empeza el nuevo año na cada horario huso. Ta inclui otro maga global tradicion del Nuevo Año con el realizacion de maga proposito de Nuevo Año y con maga llamada a maga amigo y maga familiar.

Maga artificial fuego na Londres al filo del medianoche na el Dia de Nuevo Año 2014.
Maga artificial fuego na Roma al filo del medianoche na el Dia de Nuevo Año 2014.

Historia[revisa | revisa codigo]

Lunisolar el antiguo babilonico calendario, y alrededor de 2000 AEC ya comenza a observa con un fiesta de primavera y el nuevo año durante el mes de Nisán, alrededor del tiempo del equinoccio de marzo. Ya designa el temprano romano calendario con el 1 de marzo como el primer dia del año. Ya conta el calendario con 10 maga mes lang, empezando por marzo. El hecho de que anteriormente ya comenza el nuevo año con marzo reflejao pa na el maga nombre de algun maga mes. El maga mes de septiembre–diciembre, el maga aca-9–12 mes del gregoriano calendario, originalmente posicionao como el maga aca 7–10 mes. Ansina ta tene kita con septiembre (← latin september), octubre (← latin october), noviembre (← latin november) y diciembre (← latin december). (Na el latin fue -ber un adjetival sufijo.) Ta sole acredita el romano mitologia con el de ellos segundo rey si Numa Pompilio con el establecimiento del dos maga nueve mas de Ianuarius y Februarius. Inicialmente posicionao este maga al fin del año, pero na algun momento considerao na cambio como el dos maga primer mes.

El calenda de enero (Plantilla:Lang-la), el inicio del mes de enero, celebrao como el nuevo año na algun momento despues de queda el dia para el inauguracion de maga nuevo romano consul na 153 AEC como resultao del rebelion na Hispania que ya comenza con el segundo celtibero guerra. Durante mucho tiempo ya fecha el maga romano con el de ellos maga año por este maga consulao, na cambio de secuencialmente, y ya alinea este datacion el fijacion del calenda de enero como el fin del nuevo año. Sin embargo, ya continua durante mucho tiempo maga privao y religioso celebracion del nuevo año alrededor de marzo, y nuay ningun consenso sobre el cuestion del momento para el nuevo estado del 1 de enero. Al queda el dia del nuevo año, sin embargo, ya queda un dia para maga familiar reunion y celebracion. Debio a un serie de maga desastre, notablemente incluio el fallio rebelion de si M. Emilio Lepido na 78 AEC, establecio un supersticion contra celebra con el maga nundina na el calenda de enero, ansina que ya utiliza el maga maximo pontifice con embolismo para preveni con este occurrencia.

El Dia de Nuevo Año na el mas antiguo juliano calendario[revisa | revisa codigo]

Na el cristiandad, tradicionalmente ta marca el 1 de enero con el Fiesta del Circuncision de Cristo.

El juliano calendario, propuesto por si Julio Cesar na 46 AEC, fue un reforma del romano calendario, Ya entra na vigor el 1 de enero de 45 AEC, por edicto. Ya queda este el predominante calendario na el Romano Imperio y, subsiguientemente, el mayoria del Occidente durante mas de 1,600 maga año. Ya comenza el romano calendario con el año na el 1 de enero, y ya queda esto como el comienzo del año despues del juliano reforma. Sin embargo, hasta despues del alineacion del maga local calendario al juliano, ya empeza ellos con el nuevo año na maga diferente fecha. Ya comenza el alejandrino calendario na el 29 de agosto (el 30 de agosto despues de un alejandrino bisiesto año). Alineao manada local provincial calendario para comenza na el cumpleaños del Emperador Augusto, el 23 de septiembre. Ya causa el indiccion que ya comenza el bizantino año, que ya usa con el juliano calendario, na el 1 de septiembre; usao pa este fecha na el Ortodoxo Iglesia para el comienzo del liturgico año.

Na maga variao tiempo y na maga variao lugar por todo el medieval cristiandad, celebrao el nuevo año na el 25 de diciembre para honra con el natividad de Jesús; el 1 de marzo na el viejo romano estilo; el 25 de marzo para honra con el Lady Day (el Fiesta del Anunciacion, el fecha del Inmaculada Concepcion de si Jesús); y na el movible fiesta de Pascua.

Cristiano observancia[revisa | revisa codigo]

Como un fecha na el cristiano calendario, liturgicamente ya marca el Dia de Nuevo Año con el Fiesta del Circuncision de Cristo, observao pa como tal na el anglicanismo, el luteranismo, el Ortodoxo Iglesia (que ta usa pa con el juliano calendario, mira mas abajo) y na el tradicionalista catolicismo por ta retene quien maga con el uso del general romano calendario de 1960. Na este dia ta celebra el convencional Romano Catolico Iglesia con el Solemnidad de Santa María, Madre de Dios.

Entrega de maga regalo[revisa | revisa codigo]

Entre el maga pagano de Flandes y Holanda, era costumbre intercambia con maga regalo al solsticio de invierno. Ya deplora este costumbre San Eligio (ya fallece 659 o 660), que ya advirti con el maga flamenco y el maga holandes: "[No] hace con el maga visual, [maga chico figura del Anciano Mujer], maga chico ciervo o maga iotico, ni pone con maga mesa [para el domestico elfo, compara con si Puck] por el noche, ni, al Nuevo Año, intercambia con maga regalo ni suministra con maga superfluo bebida [otro costumbre de Yule]." Sin embargo, na el fecha cuando ya celebra el maga europeo cristiano con el Fiesta del Circuncision, ya intercambia ellos con maga regalo de Navidad pues ya ocurri el fiesta dentro del 12 maga dia del tiempo de Navidad na el liturgico calendario del occidental cristiandad. Ta remonta el maga Mago Rey, que ta entrega con maga regalo al Niño Jesús, el costumbre de entrega con maga regalo na un cristiano contexto. Na el Inglaterra del periodo Tudor, el 1 de enero (como el Fiesta del Circuncision, hinde como el Dia de Nuevo Año), junto con el Navidad y el Duodecima Noche, celebrao como uno de tres principal festividad entre el doce maga dia del tiempo de Navidad.

Aceptacion del 1 de enero como el Dia de Nuevo Año[revisa | revisa codigo]

Oficialmente ya adopta el mayoria del maga nacion de Europa y el de ellos maga colonia con el 1 de enero como el Dia de Nuevo Año poco antes del cambio al gregoriano calendario. Ya cambia Francia al 1 de enero desde 1564, el mayoria de Alemania desde 1544, Holanda desde 1556 o 1573 segun secto, Italia (antes del Risorgimento) na un variedad de maga fecha, España y Portugal desde 1556, Suecia, Noruega y Dinamarca desde 1599, Escocia desde 1600 y Rusia desde 1725. Desde 1752 ya adopta Inglaterra, Gales, Irlanda y el maga colonia de Gran Bretaña con el 1 de enero como el Dia de Nuevo Año.

Gran Bretaña y el Britanico Imperio[revisa | revisa codigo]

Hasta 1752 (salvo Escocia[lower-alpha 1]) ya retene el Reino de Gran Bretaña y el Primer Britanico Imperio con el 25 de marzo como el oficial comienzo del año, masquen ya queda comun el informal uso del 1 de enero.[lower-alpha 2] Con el Calendar (New Style) Act 1750, formalmenta ya adopta Bretaña y el Imperio con el 1 de enero como el Dia de Nuevo Año y, con el mismo Acto, tambien ya descarta con el juliano calendario (masquen de otro modo hinde relacionao el maga accion). Ya entra na vigor el Acto "despues del ultimo dicho dia de diciembre de 1751" (English: following the last said day of December 1751).[lower-alpha 3]

Na 1750 necesario maga ajustamiento para un diferencia de once maga dia entre el mas antiguo juliano calendario y el mas nuevo (y mas preciso) gregoriano calendario. Ya tiene cierto religioso disidencia con respecto al traslado del maga festivo dia, na especial el Navidad (mira con Viejo Navidad), y ya continua maga aislao comunidad con el viejo cuentra na mayor o menor medida. El maga año 1800 y 1900 fue maga bisiesto año na el juliano calendario pero hinde na el gregoriano, ansina que ya aumenta el diferencia a doce maga dia, entonces trece maga dia. El año 2000 fue un bisiesto año na ambo maga calendario.

Oriental Ortodoxia[revisa | revisa codigo]

Na maga variao etapa durante el primer mitad del aca-20 siglo, ya adopta todo el maga pais na el oriental cristiandad con el gregoriano calendario como el de ellos civico calendario pero ta continua con el uso del juliano calendario para el maga eclesiastico proposito. Ya que el 1 de enero (juliano) igual al 14 de enero (gregoriano), puede parece extraño, a otro gente, un religioso celebracion del Nuevo Año na este fecha.

Maga tradicional y moderno celebracion y costumbre[revisa | revisa codigo]

Maga pisano celebracion del Dia de Nuevo Año.

Nochevieja[revisa | revisa codigo]

Cada año ta contribui Sydney con un destacao celebracion del Nuevo Año.
El Anual caida del bola de Times Square, a Times Square na Nueva York.

Ta representa el primero de enero con el fresco comienzo de un nuevo año despues de un periodo de conmemoracion del año que ta pasa —incluio na el radio, el television y el maga periodico— que ta comenza a maga principio de diciembre na maga pais de todo el mundo. Ta tene maga publicacion con maga articulo del fin del año, que ta revisa con el maga cambio durante el previo año. Na algun maga caso, puede prende maga publicacion con fuego al de ellos obra (del previo año) con el esperanza de que ta trae el humo emitio por la llama con nuevo vida al empresa. Hay tambien maga articulo sobre maga planeao o esperao cambio na el año que ta veni.

El dia es tradicionalmente un religioso fiesta, pero desde el decada 1900 ya queda tambien un ocasion para celebra con el noche del 31 de diciembre —el Nochevieja— con maga fiesta, maga publico celebracion (na manada situacion con maga espectaculo de maga artificial fuego) y otro maga tradicion centrao na el inminente llegada del medianoche y el Nuevo Año. Ta observa pa mucho gente con maga servicio de vigilia.

Dia de Nuevo Año[revisa | revisa codigo]

Maga artificial fuego del Nuevo Año, frente al Catedral de Helsinki na Helsinki, Finlandia, aproximadamente un minuto despues del medianoche del Dia de Nuevo Año na 2016.

Comunmente ta inclui el maga siguiente el maga celebracion y actividad alrededor del mundo el 1 de enero como parte del Dia de Nuevo Año:

Musica[revisa | revisa codigo]

Incuntrao, y na el clasico y na el popular musica, maga cancion asociao con el Dia de Nuevo Año, y hay tambien navideño musica, con el de suyo enfoque na el llegada de un nuevo año, durante el navideño temporada.

  • Ya escribi si Paul Gerhardt con el texto para un himno para el cambio de año, "Nun lasst uns gehn und treten", inicialmente publicao na 1653.
  • Ya compone si Johann Sebastian Bach, na el Orgelbüchlein, con tres maga coral preludio para el nuevo año: Helft mir Gotts Güte preisen ["Ayuda tu conmigo a alaba con el bondad de Dios"] (BWV 613); Das alte Jahr vergangen ist ["Ya pasa el año viejo"] (BWV 614); y In dir ist freude ["Ta queda el alegria contigo"] (BWV 615).
  • The year is gone, beyond recall ["Ya desaparece el año, mas alla del memoria"] es un tradicional cristiano himno para dale con maga gracia para el nuevo año, remontando a 1713.
  • Na el maga angloparlante pais, tradicional el canto de Auld Lang Syne al medianoche na el Dia de Nuevo Año.

Maga bata del Dia de Nuevo Año[revisa | revisa codigo]

Un comun imagen usao, na manada situacion como un editorial caricatura, es el de un encarnación del Padre Tiempo (o el "Viejo Año"), llevando con un cruzao banda na el pecho con el anterior año impreso na ello, pasando con el de suyo maga deber al Bata de Nuevo Año (o el "Nuevo Año"), un bata llevando con un banda con el Nuevo Año impreso na ello.

El maga bata nacio na el Dia de Nuevo Año comunmente llamao maga bata de Nuevo Año. Ta concede maga hospital na el EEUU, como el Dyersburg Regional Medical Center na Tennessee, con maga premio al primer bata nacio na aquel hospital na el nuevo año. Na manada situacion ta dona maga local negocio con este maga premio, que puede inclui con manada articulo relacionao con el bata, como formula para maga lactante, maga frazada, maga pañal y maga tarjeta regalo para maga tienda especializao na maga producto relacionao con el bata.

Antartida[revisa | revisa codigo]

Na el Dia de Nuevo Año na Antartida, el estaca, marcando con el geografico sur polo, movio aproximadamente 10 maga metro para compensa con el movimiento del hielo. Un nuevo marcador estaca diseñao y fabricao cada año por el personal na el sitio cercano.

Otro maga celebracion na el 1 de enero[revisa | revisa codigo]

Ta celebra el Ortodoxo Iglesia, el Anglicano Iglesia y el Luterano Iglesia con el Fiesta del Circuncision de Cristo na el 1 de enero, basao na el creencia de que si nacio si Jesus na el 25 de diciembre, entonces segun el hebreo tradicion, ya ocurri el de suyo circuncision durante el octavo dia del de suyo vida (el 1 de enero). Ta celebra el Romano Catolico Iglesia con el Solemnidad de Santa María, Madre de Dios na este dia, que es tambien un dia de precepto.

Ta compone si Johann Sebastian Bach con manada cantata de iglesia para el doble ocasion:

Mira tambien[revisa | revisa codigo]

Maga nota[revisa | revisa codigo]

  1. Desde 1600 ya adopta ya Escocia con el 1 de enero.
  2. Por ejemplo, véase Pepys, Samuel. "Martes, el 31 de diciembre de 1661". "Ya senta yo conmigo a termina con el de mio viaje de este año, [...]" (El diario de si Samuel Pepys, English: I sat down to end my journey for this year, ...)
  3. Necesario este sintaxis porque, de acuerdo con el estandar del epoca en que ya redacta ellos con el proyecto de ley, ya queda pa na 1751 el proximo dia.