Matematico

Desde Chavacano de Zamboanga Wikipedia - El Libre Enciclopedia

Un matematico (del latín mathēmāticus, y este a su vez del griego μαθηματικός mathēmatikós) es un persona que ta utiliza con un extensivo conocimiento del matematica na el de suyo trabajo, tipicamente para soluciona con maga matematico problema. Ta trata el maga matematico con maga numero, maga dato, cantidad, matematico estructura, espacio, maga matematico modelo y cambio.

Historia[revisa | revisa codigo]

Uno del maga primer conocio matematico fue si Tales de Mileto (c. 624 – c. 546 AEC), aclamao como el primer verdadero matematico y el primer conocio individual acreditao con un matematico descubrimiento. Mas especificamente, acreditao ele con el primer uso del deductivo razonamiento aplicao al geometria, derivando con cuatro maga corolario al teorema de si Tales.

Ya crece el numero de maga conocio matematico cuando ya establece si Pitagoras de Samos con el pitagorico escuela, cuyo doctrina fue que ya goberna el matematica con el universo y cuyo lema fue "Todo es numero". Ya acuña el maga pitagorico con el termino "matematica", y con ellos ta comenza el estudio del matematica para el de suyo propio bien.

El primer mujer matematico recordao por el historia fue si Hipatia de Alejandria (c. CE 350 – 415). Ya sucede ele con el de suyo padre como bibliotecario del Biblioteca de Alejandria y ya escribi con mucho maga obra sobre el aplicao matematica. Por causa de un politico disputa, ya castiga el cristiano comunidad na Alejandria conele, suponiendo que involucrao si Hipatia, desnudando con ele y raspando con el de suyo piel con maga concha (o maga teja, segun ta deci algun maga).

Na cuanto al maga ciencia y matematica na el islamico mundo, ya segui con vario maga modelo, y ta varia maga modo de financiación basao primariamente na maga erudito. Ta permiti un amplio clientelismo, y maga fuerte intelectual política implementao por maga especifico gobernante, con el desarrollo de cientifico conocimiento na manada area. Ta queda na curso el financiacion para el maga traduccion de maga cientifico texto de otro maga lenguaje a lo largo del reinado de maga cierto califa, y ya acaba cierto maga erudito como maga experto na el maga obra ansina traducio, y al de suyo vez ya recibi con mas apoyo para segui desarrollando con cierto maga ciencia. Al recibi este maga ciencia con mas atencion del elite, ya acaba mas maga erudito invitao y financiao para estudia con maga particular ciencia. Un ejemplo de un traductor y matematico que ya beneficia de este tipo de apoyo fue si al-Juarismi. Un notable caracteristica de manada erudito trabajando bajo el musulman dominio na el medieval epoca es que ya sole ellos maga polimato. Ta inclui maga ejemplo con el trabajo sobre el optica, matematica y astronomia de si Alhacén.

Ya trae el Renacimiento con un aumentao enfasis na el matematica y el ciencia a Europa. Durante este periodo de transicion de un principalmente feudal y eclesiastico cultura a un predominantemente secular, ta tene manada notable matematico con otro maga profesion: si Luca Pacioli (fundador del contabilidad); si Niccolò Fontana Tartaglia (notable ingeniero y contable); si Gerolamo Cardano (primero fundador del probabilidad y el binomial expansion); si Robert Recorde (medico) y si François Viète (abogado).

Con el paso del tiempo, ya gravita manada matematico hacia el maga universidad. Ya comenza ya na el aca-17 siglo un enfasis na el libre pensamiento y el experimentacion, que ya ocurri na el dos maga mayor universidad de Reino Unido: a Oxford con el maga cientifico si Robert Hooke y Robert Boyle, y a Cambridge donde si Isaac Newton fue Lucasiano profesor de matematica y fisica. Entrando na el aca-19 siglo, ya evoluciona el objetivo del maga universidad por todo Europa, desde enseña con el "regurgitacion del conocimiento" hasta "fomenta[ndo] con el productivo pensamiento". Na 1810, ya convence si HumboldtPlantilla:Quien con el rey de Prusia, si Federico Guillermo III, de que ya construi con un universidad na Berlin basao na maga liberal idea de si Friedrich Schleiermacher: el meta fue demostra con el proceso del descubrimiento del conocimiento y enseña con el maga estudiante a "tene na cuenta con el maga fundamental ley del ciencia na todo el de ellos pensamiento". Ansina ya comenza a evoluciona maga seminario y maga laboratorio.

Ya adopta el maga britanico universidades de este epoca con cuanto enfoque familiar para el maga italiano y aleman universidad, pero ya que ya goza de maga sustancial libertad y autonomia, ya comenza el maga cambio alla junto con el Ilustracion, el maga mismo influencia que ya inspira con si Humboldt. Ya enfatiza el maga Universidad de Oxford y Cambridge con el importancia del investigacion, siguro implementando más autenticamente con el idea de si Humboldt de un universidad que el maga aleman universidad, sujeto al estatal autoridad. Por lo general, ya queda el ciencia (incluyendo el matematica) el enfoque del maga universidad na el aca-19 y aca-20 siglo. Ya puede el maga estudiante lleva a cabo con un investigacion na maga seminario o maga laboratorio, y ya comenza a produci con maga doctoral tesis con más cientifico contenido. Segun si Humboldt, el mision del Universidad de Berlin fue persegui con el cientifico conocimiento. Ya fomenta el sistema del maga aleman universidad con científico investigacion, profesional y burocráticamente regulao, realizao na maga laboratorio bien equipao, na lugar del tipo de investigacion realizao por el maga privado e individual erudito na Reino Unido y Francia. De hecho, ta afirma si RüeggPlantilla:Quien que responsable el aleman sistema para el desarrollo del moderno universidad de investigacion por el de suyo enfoque na el idea del "libertad de cientifico investigacion, enseñanza y estudio".

Requerio educacion[revisa | revisa codigo]

Na manada situacion ta cubri el maga matematico con un amplitud de maga tema dentro del matemática na el de ellos educacion de pregrado, y entonces ta procede a especializ na maga tema del de ellos propio eleccion a nivel de posgrado. Na cuanto universidad, ta servi un preliminar examinacion para evalua con tanto el amplitud como el profundidad del matematico comprension por parte de un estudiante. Permitio el maga estudiante que ta aproba con este examen a trabaja na un doctoral disertacion.

Maga actividad[revisa | revisa codigo]

Si Emmy Noether, matematico teorista y profesora.

Aplicao matematica[revisa | revisa codigo]

El maga matematicos involucrao na el resolucion de maga problema con maga aplicacion na real vida son maga aplicao matematico. El maga aplicao matematico son maga matematico cientifico que, con el de ellos especializao conocimiento y profesional metodologia, ta aborda con manada imponente problema presentao na maga relacionao cientifico campo. Con un profesional enfoque na un amplio variedad de maga problema, maga teorico sistema y maga localizao construccion, ta trabaja con regularidad el maga matematico na el estudio y formulacion del maga matematico modelo. Considerao el maga matematico y el maga aplicao matematico como dos maga posible profesional carrera na el mas amplio mundo del CTIM.[cita requerida]

Ta trata el disciplina del aplicao matematica con maga matematico metodo normalmente utilizao na el ciencia, el ingeniería, el negocio y el industria. Ansina, el "aplicao matematica" es un ciencia con especializao conocimiento. Tambien ta describi el termino "aplicao matematica" con el profesional especialidad na el que ta trabaja el maga matematicos sobre maga problema, generalmente concreto pero tiene vez abstracto. Como maga profesional enfocao na el solucion de maga problema, ta investiga el maga aplicao matematica con el formulacion, estudio y uso de maga matematico modelo na ciencia, ingenieria, negocio y otro maga area del matematico practica.

Puro matematica[revisa | revisa codigo]

El puro matematica es el division de matematica que ta estudia con maga enteramente abstracto concepto. A partir del aca-18 siglo fue esto un reconocio categoria de matematica actividad, tiene vez caracterizao como especulativo matematica, y distinto del tendencia a satisface con el maga necesidad del navegacion, el astronomia, el fisica, el economia, el ingenieria y otro maga aplicacion.

Otro perspicaz punto de vista presentao es que el puro matematica hinde necesariamente el aplicao matematica. Posible estudia con maga abstracto entidad con respeto al de suyo intrinsico naturaleza, sin importa el de ellos manifestacion na el real mundo. Masquen el maga puro y aplicao punto de vista son maga distinto filosofico posicion, na practica hay mucho superposicion na el actividad del maga puro y aplicao matematico.

Para desarrolla con maga acurao modelo para describi con el real mundo, ta utiliza mucho maga aplicao matematico con maga herramienta y maga tecnica na manada situacion considerao como "puro" matematica. Por otro lado, ta utiliza mucho maga puro matematico con maga natural y social fenomeno para el de ellos maga abstracto investigacion.

Enseñanza del matematica[revisa | revisa codigo]

Tambien participa manada profesional matematico na enseñanza del matematica. Puede inclui maga tarea con:

  • El enseñanza de maga curso de matematica a universitario nivel,
  • El supervision de maga investigacion, y pregrado y posgrado, y
  • El participacion na maga academico comite.

Consultoria[revisa | revisa codigo]

Ta involucra el consultoria manada carrera na matematica fuera del maga universidad. Por ejemplo, ta ensamblar y ta analiza el maga actuario con maga dato para estima con el probabilidad y el probable costo del ocurrencia de un evento como muerte, enfermedad, lesion, discapacidad o perdida de propiedad.Tambien ta trata el maga actuario con maga financiero cuestion, incluyendo con ellos que ta involucra con el nivel de maga contribucion a un pension requerio para produci con un cierto ingreso de jubilacion y el manera na el que ta debe un empresa inverti con maga recurso para maximiza con el rendimiento del maga inversion al luz del potencial riesgo. Usando con el de ellos amplio conocimiento, ta ayuda el maga actuario a diseña y fija con el precio del maga poliza de seguro, el maga plan de maga pension y otro maga financiero estrategias na un manera que ta ayuda a garantiza que ta queda el maga plan na un solido financiero base.

Como otro ejemplo, ay deriva y ay extende el maga matematico finanza con el maga matematico o numerico modelo sin necesariamente establece con un vinculo al financiero teoria, tomando con maga observao precio de mercado como entrada. Requerio el matematico consistencia, hinde el compatibilidad con el economico teoria. Ansina, por ejemplo, mientras que siguro ta estudia un financiero economista con el maga estructual razon por que ta tene un empresa con un cierto precio del accion, siguro ta toma un financiero matematico con el precio de accion como un hecho, y siguro ta intenta usa con el estocastico calculo para obtene con correspondiente valor del maga financiero derivado del accion (mira con Valoracion de maga opcion y Financiero modelizacion).

Maga profesion[revisa | revisa codigo]

Un cartel del Works Progress Administration. Na 1938 el maga Estados Unidos, buscao el maga matematico como maga profesor, maga operador de maga mecanico calculador, maga mecanico ingeniero, maga publico contador y maga actuario estadístico. ("Occupations Related To Mathematics" = "Maga ocupacion relacionao con el matematica".)

Segun el Dictionary of Occupational Titles, ta inclui maga profesion na matematica con el maga sigiente:

Maga premio na el matematica[revisa | revisa codigo]

Nuay ningun Premio Nobel na el matematica, masquen tiene vez ya gana cuanto matematico con el Premio Nobel na otro campo, como el economia Ta inclui maga prominente premio na el matematica con el Premio Abel, el Medalla Chern, el Medalla Fields, el Premio Carl Friedrich Gauss, el Premio Nemmers na Matematica, el Premio Balzan, el Premio Crafoord, el Premio Shaw, el Premio Leroy Steele, el Premio Wolf, el Premio Schock y el Premio Nevanlinna.

Ta ofrece el American Mathematical Society, el Asociacion de maga Mujer na Matematica, y otro maga matematico sociedad con vario maga premio con el objetivo de aumenta con el representacion del maga mujeres y el maga minoria na el futuro del matemática.

Maga matematico autobiografia[revisa | revisa codigo]

Ya escribi manada bien conocido matematico con maga autobiografia, na parte para explica a un general audiencia cosa na matematica ya hace que ellos ta quere devociona con el de ellos maga vida al de suyo estudio. Ta provee este maga con el maga mejor atisb de cosa significa queda matematico. Ta contene el siguiente lista con algun maga obra que hinde maga autobiografia, sino maga ensayo sobre el matematica y el maga matematico, con maga fuerte autobiografico elemento.

Mira tambien[revisa | revisa codigo]