Fisica

Desde Chavacano de Zamboanga Wikipedia - El Libre Enciclopedia

El fisica es el natural ciencia del materia, involucrando con el estudio del materia,[lower-alpha 1] el de suyo maga fundamental constituyente, el de suyo movimiento y comportamiento a traves del espacio y el tiempo, y el maga relacionao entidad de energia y fuerza. El fisica es uno del maga mas fundamental cientifico disciplina, el de suyo meta siendo el comprension del comportamiento del Universo.[lower-alpha 2] Un fisico es un cientifico que ta especializa na el campo del fisica.

El fisica es uno del maga mas viejo academico disciplina y, gracias al de suyo inclusion del astronomia, baka el mas viejo. Durante gran parte del ultimo dos maga milenio, ya forma el fisica, el quimica, el biologia y maga cierto rama del matematica con parte del natural filosofia, pero durante el Cientifico Revolucion na el aca-17 siglo, ya emerge este maga natural ciencia como maga unico esfuerzo de investigacion por propio derecho.[lower-alpha 3] Ta cruza el fisica con manada interdisciplinario area de investigacion, como el biofisica y el cuantico quimica, y hinde rigidamente definio el maga limite del fisica. Na manada situacion, ta explica maga nuevo idea na el fisica con el maga fundamental mecanismo estudiao por otro maga ciencia, y ta sugeri con maga nuevo via de investigacion na este maga y otro maga academico disciplina como el matematica y el filosofia.

Frecuentemente ta permiti el maga avance na el fisica con maga nuevo tecnologia. Por ejemplo, ya lleva maga avance —na el comprension del electromagnetismo, el fisica del solido estado y el nuclear fisica— directamente al desarrollo de maga nuevo producto que ya transforma drasticamente con el moderno sociedad, como el television, el maga computadora, el maga electrodomestico y el maga nuclear arma. Na otro maga campo, ya lleva maga avance na el termodinamica al desarrollo del industrializacion, mientras que ya inspira maga avance na el mecanica con el desarrollo del infinitesimal calculo.

Historia[revisa | revisa codigo]

(Na español) El expansion del Universo segun el teoria del Big Bang na el fisica.

Ta proveni el palabra fisica del latin physica ("estudio del naturaleza"), ansina mismo un prestamo del griego φυσική (phusikḗ "natural ciencia"), un termino derivao del palabra φύσις (phúsis "origen, naturaleza, propiedad").

Antiguo astronomia[revisa | revisa codigo]

Evidente el egipcio astronomia na maga monumento como el astronomico techo del tumba de si Senenmut del aca-18 dinastia de Egipto.

El astronomia es uno del maga mas viejo natural ciencia. Ya tene el maga temprano civilizacion —que ta data de antes del 3000 AEC, como el maga sumerio, el maga antiguo egipcio y el civilizacion del valle del Indo— con un predictivo conocimiento y basica conciencia del maga movimiento del Sol, el Luna y el maga estrella. Frecuentemente adorao el maga estrella y el maga planeta, representando con el maga deidad na el maga religion de aquel entonces. Mientras que hinde cientifico, y tipicamente ya carece de evidencia, el maga explicacion del maga observao posicion del maga estrella, ya senta este maga primer observacion con el maga base para el posterior astronomia, kay incuntrao que ta atravesa el maga estrella con maga gran circulo a traves del cielo, que hinde ya puede explica con el maga posicion del maga planeta.

Segun si Asger Aaboe, ubicao el maga origen del occidental astronomia na Mesopotamia, y ta descende todo el maga occidental esfuerzo na el maga exacto ciencia del tardio babilonico astronomia. Ya deja el maga egipcio astronomo con maga monumento mostrando con conocimiento del maga constelacion y el maga movimiento del maga celeste cuerpo, mientras que ya canta el griego poeta si Homero de cuanto celeste cuerpo na el de suyo Iliada y Odisea. Ya provee maga mas tarde maga griego astronomo con maga nombre, usao pa hoy dia, para el mayoria del maga constelacion visible desde el Hemisferio Norte.

Natural filosofia[revisa | revisa codigo]

Ta tene el natural filosofia con el de suyo maga origen na Grecia durante el Arcaico epoca (650 AEC – 480 AEC), cuando ya rechaza tal maga presocratico como si Tales de Mileto con maga hinde naturalista explicacion del maga natural fenomeno y ya proclama que ya tene todo acontecimiento con un natural causa. Ya propone ellos con maga idea verificao por el razon y observacion, y na manada situacion ya resulta tal maga hipotesis exitoso cuando sujetao a maga experimento. Por ejemplo, ya resulta correcto el teoria del atomismo aproximadamente 2000 maga año despues de que ya propone conele si Leucipo de Mileto y el de suyo estudiante si Democrito.

Medieval europeo e islamico[revisa | revisa codigo]

Ya cae el Romano Imperio de Occidente na el aca-5 siglo, y ya precipita esto con un disminucion del maga intelectual actividad na el occidental parte de Europa. Por el contrario, ya resisti el Romano Imperio de Oriente (generalmente conocido como el Bizantino Imperio) con el maga ataque del maga barbaros, y ya continuaba con el maga avance de cuanto campo de aprendizaje, incluio el fisica.

Na el aca-6 siglo, ya crea si Isidoro de Mileto con un importante recopilacion del maga obra de si Arquimedes, copiao na el Palimpsesto de si Arquimedes.

Aristotelico fisica, y el medieval reaccion a esto[revisa | revisa codigo]

Na el Europa del aca-6 siglo, ya cuestiona si Juan Filopono, un bizantino erudito, con el enseñanza de si Aristoteles del fisica y anota ele con el de suyo maga defecto. Ya introduci ele con el teoria del impetu. Hinde examinao el fisica de si Aristoteles hasta el apariencia de si Filopono, kay hinde como si Aristoteles, que ya basa con el de suyo fisica na maga verbal argumento, ya base si Filopono na el observacion. Sobre el fisica de si Aristoteles ya escribi si Filipono:

Pero completamente erroneo esto, y corroborable el de kanaton punto de vista mas eficazmente que por cualquier tipo de verbal argumento. Kay si ta deja tu cae desde el misma altura con dos maga peso del que uno es manada vez mas pesao que el otro, ay mira que hinde ta depende el razon (del maga tiempo requerio para el movimiento) del proporcion del maga peso, sino que muy chico el diferencia na el tiempo. Ansina, si hinde considerable el diferencia na el maga peso (por ejemplo, si uno es el doble del otro) nuay ningun diferencia, o bien un imperceptible diferencia, na el tiempo, masquen hinde negligible para nada el diferencia na el maga peso, con un cuerpo pesando el doble que el otro.

Ya servi el critica de si Filopono, al maga aristotelico principio del fisica, como inspiracion para si Galileo Galilei diez maga siglo mas tarde, durante el Cientifico Revolucion. Ya cita si Galileo sustancialmente con si Filopono na el de suyo propio obra al argumenta que defectuoso el aristotélico fisica. Na el decada de 1300 ya desarrolla si Jean Buridan, un profesor na el facultad del maga arte na el Universidad de Paris, con el concepto del impetu. Ele un paso hacia el maga moderno idea de inercia e impulso.

Ya hereda el islamico ciencia con el aristotelico fisica del maga griego y durante el Edad de Oro del islam ya desarrolla conele mas, especialmente enfatizando con el observacion y razonamiento a priori, desarrollando con el maga primera forma del cientifico metodo.

Masquen criticao el aristotelico principio del fisica, importante identificar con el evidencia na el que ya basa el con el de suyo maga punto de vista. Al pensa na el historia del ciencia y del matematica, notable reconoce con el maga contribucion hecho por el maga mas antiguo cientifico. El ciencia de si Aristoteles fue el vertebral columna del ciencia enseñao na el maga escuela de hoy. Ya publica si Aristoteles con manada biologico obra, entre ellos El maga parte del maga animal, na el que ta discuti ele con el biologico ciencia ademas del natural ciencia. Tambien integral menciona con el rol de si Aristoteles na el progreso del fisica y del metafisica, y el hecho de que enseñao pa hoy, na maga clase de ciencia. el de suyo maga creencia y maga hallazgo. Ademas, simple el maga explicacion que ta dale si Aristoteles para el de suyo maga hallazgo.

Al pensa na el maga clasico elemento, ya cree si Aristoteles que ya tene cada natural elemento —tierra, fuego, agua, aire— con el de suyo propio lugar. Poreso, debio al densidad de este maga elemento, ay volve ellos al maga propio especifico lugar na el atmosfera. Ansina, debio al de ellos maga peso, de arriba a abajo, ta tene kita con el fuego, el aire, el agua y el tierra. Tambien ya declara si Aristoteles que cuando ta entra un chico cantidad de un elemento na el lugar natural de otro, ay anda el elemento menos abundante automaticamente al de suyo propio natural lugar. Por ejemplo, si hay un fuego na el tierra, ta ascende el maga llama na el aire, como un intento (por parte del fuego) de volve al de suyo lugar natural al que ta pertenece ele.

Ya llama si Aristoteles con el de suyo metafisica un "primer filosofia", caracterizando conele como el estudio de "un ser como tal". Ya defini si Aristoteles con el paradigma del movimiento como un ser o entidad que ta abarca con maga diferente area en un mismo cuerpo. Es deci, si ta queda un persona a ubicacion A, puede ele move a ubicacion B y ocupa pa con el mismo cantidad de espacio (conservacion de masa). Vinculao este con el creencia de si Aristoteles de que el movimiento es un continuo. Na maga termino del materia, ya cree si Aristoteles que hay que defini como un "alteracion" con el cambio de categoria (p.ej., el lugar) y/o de calidad (p.ej., el color) de un objeto. Pero un cambio de sustancia es un cambio de materia. Similar esto tambien al actual idea del materia.

Ademas, ya diseña ele con maga ley de movimiento. Entre otro maga:

  1. Ay cae el maga mas pesao objeto mas rapidamente, proporcional el velocidad al peso y
  2. Ta depende el velocidad del objeto cayendo inversamente del densidad del objeto a traves del cual ta cae (p.ej., el densidad del aire).

Tambien ya declara ele que, al trata de maga violento movimiento (el movimiento de un objeto cuando ta aplica un segundo objeto un fuerza a ele), ta depende el velocidad del objeto del medicion de velocidad o fuerza aplicao a ele. Visto pa esto na el maga regla de velocidad y fuerza enseñao na el maga clase de fisica. Este maga regla hinde necesariamente cosa descrito na tal maga clase, pero mayoritariamente similar. Evidente que este maga regla el vertebral columna para que ta revisa y edita otro maga cientifico con el de suyo maga creencia.

Optica[revisa | revisa codigo]

Ya escribi si Alhacén (Plantilla:Circa) del de suyo maga experimento con un camera obscura na el Libro del optica.
El basico funcionamiento de un estenopeico camara.

El maga mas notable innovacion bajo el islamico erudicion fueron na el campo del optica y el vision, que ya origina na el maga obra de manada cientifico, incluio si Ibn Sahl, si Al-Kindi, si Alhacén, si Al-Farisi y si Avicena. El mas notable obra fue El libro del optica (tambien conocio como Kitāb al-Manāẓir) escrio por si Alhacén, donde ya presenta ele con el alternativo al antiguo griego idea sobre el vision.[cita requerida] Na el de suyo Tratao sobre el luz, ademas del de suyo Kitāb al-Manāẓir, ya presenta ele con un estudio del fenomeno del camera obscura (el de suyo version, hace un millar de maga año, del estenopeico camara) y ya profundiza na paquemodo ta funciona el ojo mismo. Mediante el conocimiento del maga anterior erudito, ya empeza ele a explica paquemodo ta entra el luz na el ojo. Ya afirma ele que enfocao el rayo de luz, pero ya debe el real explicacion (de paquemodo ta proyecta el luz na el posterior parte del ojo) espera hasta 1604. Ya explica el de suyo Tratao sobre el luz con el camera obscura, maga ciento de maga año antes del moderno desarrollo del fotografia.

Ya influencia el Libro del optica (Kitab al-Manathir, de siete maga volumen) con el pensamiento[cita requerida] na cuanto disciplina, del teoria del visual percepcion al naturaleza del perspectiva na el medieval arte, y na el Oriente y na el Occidente, durante mas de 600 maga año. Incluio maga tardio europeo erudito y polimata compañero, de si Roberto Grosseteste y si Leonardo da Vinci a si Johannes Kepler.

Ya impacta el traduccion de El libro del optica na Europa. Gracias a ello, ya puede el maga tardio europeo erudito construi con maga dispositivo que ya replica con ellos construio por si Alhacén, ademas de entende con el funcionamiento del vision.

Clasico[revisa | revisa codigo]

Ya relaciona si Galileo Galilei (1564–1642) con el matematica, el teorico fisica y el experimental fisica.
Ya descubri si Isaac Newton con el maga ley del movimiento y el ley de universal gravitacion.

Ya queda el fisica un distinto ciencia cuando ya usa el maga temprano moderno europeo con maga experimental y cuantitativo metodo para descubri con cosa ahora considerao el maga ley del fisica.

Ta inclui el maga destacao desarrollo de este periodo con

Ya resulta el descubrimiento del maga ley del termodinamica, el quimica y el electromagnetismo de los esfuerzos de investigacion durante el Industrial Revolucion con el aumento del maga energetico necesidad. Ampliamente usao pa el maga ley que ta compone con el clasico fisica para maga objeto a maga cotidiano escala que ta viaja a maga velocidad hinde relativista, kay ta proporciona ellos con un cercano aproximacion na tal maga situacion, y a tal maga escala, ta simplifica al de ellos maga clasico equivalente tal maga teoria como el cuantico mecanica y el teoria del relatividad. Ya lleva maga imprecision na el clasico mecanica (para maga muy chico objeto y/o maga muy alto velocidad) al desarrollo del moderno fisica na el aca-20 siglo.

Moderno[revisa | revisa codigo]

Si Max Planck (1858–1947), el originador del teoria del cuantico mecanica.
Ya descubri si Albert Einstein (1879–1955) con el fotoelectrico efecto y el teoria del relatividad.

Ya empeza el moderno fisica a maga principio del aca-20 siglo con el trabajo de si Max Planck na el cuantico teoria y el de si Albert Einstein na el teoria del relatividad. Producio ambo maga teoria debio a maga imprecision na el clasico mecanica na cuanto situacion. Ya predeci el clasico mecanica que ta depende el velocidad del luz del movimiento del observador, un prediccion irreconciliable con el constante velocidad predicho por el maga ecuacion de si Maxwell del electromagnetismo. Ya corregi el teoria del especial relatividad de si Einstein con este discrepancia, reemplazando con el clasico mecanica para maga cuerpo de alto velocidad y especificando con un constante velocidad del luz. Ya proporciona el radiacion de negro cuerpo con otro problema para el clasico fisica, corregio cuando ya propone si Planck que posible el excitacion de maga material oscilador, na maga discreto paso lang, proporcional al de ellos frecuencia. Ya lleva esto —junto con el fotoelectrico efecto y un completp teoria que ta predeci con el maga discreto energetico nivel del maga atomico orbital del maga electron— al teoria del cuantico mecanica, mejorando con el clasico fisica a maga muy chico escala.

El maga pionero del cuantico mecanica si Werner Heisenberg, si Erwin Schrödinger y si Paul Dirac. De este temprano trabajo, y el trabajo na maga relacionao campo, derivao el estandar modelo del fisica de maga particula. Detras del descubrimiento de un particula con maga propiedad consistente con el boson de si Higgs na el CERN na 2012, parece que ta existi todo el maga fundamental particula predicho por el estandar modelo, y ningun otro. Sin embargo, ta queda el fisica mas alla del Estandar Modelo, con tal maga teoria como el supersimetria, un activo area de investigacion. Na el fisica na general, tambien importante pa maga area del matematica, como el estudio de maga probabilidad y maga grupo.

Filosofia[revisa | revisa codigo]

Na manada modo, derivao el fisica del antiguo griego filosofia. Ya avanza manada griego filosofo con el de ellos maga teoria del naturaleza, del primer intento de Tales de Mileto de caracteriza con el materia, al deduccion de si Democrito de que debe el materia reduci a un invariante estado, al ptolemaico astronomia de un cristalino firmamento, al libro Fisica de si Aristoteles (Uno del maga primer libro de fisica, que ya intenta analiza y defini con el movimiento desde un filosofico punto de vista). Conocio el fisica como el natural filosofia hasta maga final del aca-18 siglo.[lower-alpha 5]

Na el aca-19 siglo, realizao el fisica como un distinto disciplina del filosofia y del demas ciencia. El fisica, al igual que el resto del ciencia, basao na el filosofia del ciencia y el de suyo "cientifico metodo" para avanza na el [[conocimiento] del fisico mundo. Ta emplea el cientifico metodo con razonamiento (y a priori y a posteriori), ademas del bayesiano inferencia, para medi con el validez de algun teoria.

Ya respondi el desarrollo del fisica a manada pregunta del maga primer filosofos y ya plantea con maga nuevo pregunta. Ta involucra el estudio del maga filosofico cuestion que ta rodea con el fisica (es deci, el [[filosofia del fisica) con tal maga asunto como el naturaleza del espacio y el tiempo na el espacio-tiempo, el determinismo y el maga metafisico perspectiva como el empirismo, el naturalismo y el realismo.

Ya escribi manada fisico sobre el maga filosofico implicacion del de ellos trabajo, por ejemplo, si Pierre-Simon Laplace, que ya defendi con el causal determinismo, y si Erwin Schrödinger, que ya escribi sobre el cuantico mecanica..Ya llama si Stephen Hawking con el matematico fisico si Roger Penrose con un platonista, un perspectiva que ta discuti si Penrose na el de suyo libro, The Road to Reality (Plantilla:Lang-cbk). Ya referi si Hawking a si mismo como un "desvergonzao reduccionista" (English: unashamed reductionist) y ya cuestiona con el perspectiva de si Penrose.

Maga central teoria[revisa | revisa codigo]

Ta trata el fisica con un amplio variedad de maga sistema, masquen utilizao algun maga teoria por todo el maga fisicos. Ya sufri cada teoria con cuanto experimento y ta proporciona con un adecuao aproximacion del naturaleza. Por ejemplo, ta describi precisamente el teoria del clasico mecanica con el movimiento del maga objetos, con tal de que mucho mas grande ellos que el maga atomo y ta move ellos a un velocidad mucho menor que el velocidad del luz. Hoy dia ta queda pa este maga teoria maga area de activo investigacion. Descubierto el teoria del caos, un aspecto del clasico mecanico, na el aca-20 siglo, tres maga siglo despues del original formulacion del clasico mecanico por si Isaac Newton (1642–1727).

Este maga central teoria son maga importante herramienta para el investigacion na maga mas especializao tema, y debe cualquier fisico, sin importa el de suyo especializacion, comprende con ellos. Ta inclui tal maga teoria con el clasico mecanica, el cuantico mecanica, el termodinamica, el estadistico mecanica, el electromagnetismo y el especial relatividad.

Clasico[revisa | revisa codigo]

Ta inclui el clasico fisica con el maga rama y maga tradicional tema reconocio y bien desarrollao antes de maga principio del aca-20 siglo — el clasico mecanica, el acustica, el optica, el termodinamica y el electromagnetismo.

Ta trata el clasico mecanica con maga cuerpo sobre los que ta actua maga fuerza y maga cuerpo na movimiento.

El acustica es el estudio del produccion, control, transmision y recepcion del sonido. Ta inclui maga importante moderno rama del acustica con el ultrasonica, el estudio de maga sonoro onda de muy alto frecuencia mas alla del alcance del humano oido, el bioacustica, el fisca del maga llamada y audicion de maga animal, y el electroacustica, la manipulación de maga audible sonoro onda mediante el electronica.

Ta trata el optica, el estudio del luz, con hinde lang el visible luz sino el infrarrojo y ultravioleta radiacion, que ta exhibi con todo el maga fenomenos del visible luz excepto el visibilidad, por ejemplo, reflexion, refraccion, interferencia, difraccion, dispersión y polarizacion del luz.

El calor es un forma de energia, el interno energia que ta posee el maga particulas de las que compuesto un sustancia; ta trata el termodinamica con el maga relacion entre el calor y otro maga forma de energia.

Estudiao el electricidad y magnetismo como un unico rama del fisica desde el descubrimiento del intimo conexion entre ellos a maga principio del aca-19 siglo; ta dale lugar un electrico corriente a un magnetico campo, mientras que ta induci un magnetico campo cambiante con un electrico corriente. Ta trata el electrostatica con maga electrico carga na reposo, el electrodinamica con maga carga na movimiento, y el magnetostatica con el maga magnetico polo na reposo.

Moderno[revisa | revisa codigo]

Generalmenta ta trata el clasico fisica con materia y energia na el normal (i.e. cotidiano) escala de observacion, mientras ta trata el mayoria del moderno fisica con el comportamiento del materia y el energia na maga extremo condicion y/o a un muy grande o muy chico escala. Por ejemplo, el atomico y nuclear fisica son el estudio del materia na el mas chico escala na el que identificable pa el maga quimico elemento.

Ta queda el fisica de maga particula na el mas chico escala posible, kay ta trata este rama con el maga mas basico unidad del materia. Tambien conocio este rama del fisica como el fisica de maga alto energia debio al maga extremadamente alto energia necesario para produci con manada tipo de maga particula na maga acelerador de maga particula. Na este escala, hinde valido pa el maga ordinario, cotidiano nocion del espacio, el tiempo, el materia y el energia.

Ta presenta el dos maga principal teoria del moderno fisica un diferente imagen del maga concepto de espacio, tiempo y materia del imagen presentao por el clasico fisica.

  • Ta aproxima el clasico mecanica con el naturaleza como continuo, mientras que ta trata el cuantico teoria con (a) el discreto naturaleza de manada fenomeno al atomico y subatomico nivel y (b) el maga complementario aspecto del maga particula y del maga onda na el descripcion de tal maga fenomeno.
  • Ta trata el teoria del relatividad con el descripcion de maga fenomeno que ta tene lugar na un marco de referencia na movimiento con respecto a un observador. Ta trata el especial teoria del relatividad con el movimiento na ausencia de maga gravitatorio campo, mientras que ta trata el general teoria del relatividad con el movimiento y el de suyo conexion con el gravedad.

Ta incuntra ambo maga teoria con maga aplicacion na manada area del moderno fisica.

Maga fundamental concepto na el moderno fisica[revisa | revisa codigo]

Diferencia[revisa | revisa codigo]

(Na ingles) El maga basico dominio del fisica.

Mientras que ta tene el fisica mismo como objetivo descubri con maga universal ley, ta queda el de suyo maga teoria na maga explicito dominio de aplicabilidad.

El congreso Solvay de 1927, con maga prominente fisico como si Albert Einstein, si Werner Heisenberg, si Max Planck, si Hendrik Lorentz, si Niels Bohr, si Marie Curie, si Erwin Schrödinger y si Paul Dirac.

Na maga general termino, ta describi precisamente el maga ley del clasico fisica con maga sistema cuyo maga importantes escala de longitud mayor que el atomico escala y cuyo maga movimiento mucho mas lento que el velocidad del luz. Fuera de este dominio, hinde ta coincidi el maga observacion con el maga prediccion proporcionao por el clasico mecanica. Ta contribui si Einstein con el marco del especial relatividad, que ya reemplaza con el maga nocion de absoluto espacio y tiempo con el espacio-tiempo, y que ya permiti con un preciso descripcion del maga sistema que ta tene cuyo maga componente con maga velocidad cercano al velocidad del luz. Ya introduci si Planck, si Schrödinger y otro gente con el cuantico mecanica, una probabiiístico nocion de maga particula y maga interaccion, que ya permiti con un preciso descripcion del maga atomico y subatomico escala. Mas tarde, ya unifica el cuantico teoria de campo con el cuantico mecanica y el especial relatividad. Ya permiti el general relatividad con un dinamico, curvao espacio-tiempo, gracias al cual bien explicable maga sistema altamente masivo y el estructura a gran escala del Universo. Hinde unificao pa el general relatividad con el otro maga fundamental descripcion, masquen hay cuanto candidato teoria del cuantico gravedad.

Relacion a otro maga campo[revisa | revisa codigo]

Ta ilustra este flujo de lava na forma de parabola con el aplicacion del matematica na el fisica—na este caso, el maga ecuacion para un cuerpo na libre caida de si Galileo.
Ta usa el fisica con el matematica y el ontologia. Ta usa el quimica y el cosmologia con el fisica.

Maga prerrequisito[revisa | revisa codigo]

Ta proporciona el matematica con un compacto y exacto lenguaje utilizable para describi con el orden na el naturaleza. Ya anota y aboga con esto si Pitagoras, si Platon, si Galileo y si Newton. Ta afirma algun maga teorico, como si Hilary Putnam y si Penelope Maddy, que ta depende maga logico verdad, y poreso el matematico razonamiento, del empirico evidencia. Con esto usualmente ta anda el reclamo de que ta expresa el maga ley del logica con maga universal regularidad incuntrao na el maga estructural caracteristica del mundo, que siguro explica con el peculiar relacion entre este maga campo.

Ta usa el fisica con el matematica para organiza y formula con maga experimental resultao. Desde aquel maga resultao, obtenio maga preciso o estimao solucion, o maga cuantitativo resultao, del que posible el realizacion, y luego el confirmacion o negacion, de maga nuevo prediccion. El maga resultao del maga experimento de fisica son maga numerico dato, con el de ellos maga unidad de medida y maga estimacion del maga error na el maga medicion. Ta hace el maga tecnologia basao na el matematica, como el cientifico computacion, con el computacional fisica un activo area de investigacion.

Claro, pero hinde firme obvio, el distincion entre el matematica y el fisica, especialmente na el matematico fisica.

El ontologia un prerrequisito para el fisica, pero hinde para el matematica. Ta significa que ta trata ultimamente el fisica con maga descripcion del real mundo, mientras que ta trata el matematica con maga abstracto padron, hasta mas alla del real mundo. Ansina sintetico maga declaracion na el fisica, mientras analitico maga declaracion na el matematica. Ta contene el matematica con maga hipotesis (o maga conjetura), mientras que ta contene el fisica con maga teoria. Debe el maga declaracion de matematica queda logicamente verdadero lang, mientras que debe el maga declaracion de fisica coincidi con maga observao y experimental dato.

Claro, pero hinde firme obvio, el distincion. Por ejemplo, el matematico fisica es el aplicacion del matematica na el fisica. Matematico el de suyo maga metodo, pero fisico el de suyo maga tema. Ta empeza el maga problema na este campo por un "matematico modelo de un fisico situacion" (sistema) y un "matematico descripcion de un fisico ley" que ay aplica el investigador al sistema. Ta tene cada matematico declaracion (usao na el modelo, pero tambien por lo general) con un fisico significancia, masquen tiene vez difícil de incuntra con tal significancia. Ta tene el final matematico solucion con un mas comprensible significancia, kay este significancia fue el objetivo del busqueda na primer lugar.Plantilla:Fix/category[example needed]

El puro fisica es un rama del basico investigacion (tambien conocio como el basico ciencia). Tambien llamao el fisica "el fundamental ciencia" debio a que encogio por el maga lay del fisica todo el maga rama del natural ciencia como el quimica, el astronomia, el geologia y el biologia. Ansina mismo, a menudo llamao el quimica el central ciencia gracias al de suyo rol na el vinculacion del maga fisico ciencia. Por ejemplo, ta estudia el quimica con el maga propiedad, estructura y reaccion del materia (el enfoque del quimica na el molecular y atomico escala es el fundamental diferencia entre el quimica y el fisica). Ta forma maga estructura kay ta ejerce el maga particula con maga electrico fuerza entre si, ta inclui el maga propiedad con maga fisico caracteristica de maga determinao sustancia, y ta encoge el maga ley del fisica con el maga reaccion, como el conservacion del energia, del masa y del carga. Ta usa tal maga industria como el ingenieria y el medicina con el fisica.

Aplicacion e influencia[revisa | revisa codigo]

El clasico fisica implementao na el acustico ingenieria — un modelo de sonido reflejao por un acustico difusor.
Un tornillo de si Arquimedes, un simple maquina para elevacion.

El aplicao fisica es un general termino para el investigacion del fisica destinao a un particular uso. Usualmente ta contene un curriculo de aplicao fisica con cuanto clase de un aplicao disciplina, como el geologia o el electrico ingenieria. Usualmente ta diferi del ingenieria mismo debio a que hinde ta diseña un aplicao fisico con algo na particular, sino que ta utiliza con el fisica o ta realiza con maga fisico investigacion con el objetivo de desarrolla con maga nuevo tecnologia o resolver con un problema.

Similar el enfoque al del aplicao matematica. Ta utiliza el maga aplicao fisico con el fisica na el cientifico investigacion. Por ejemplo, puede el gente trabajando na el fisica de maga acelerador busca con el construccion de maga mejor detector de maga particula para el investigacion na el teorico fisica.

Ta usa mucho el ingenieria con el fisica. Por ejemplo, utilizao el estatica, un subcampo del mecanica, na el construccion de maga puente y otro maga estatico estructura. Ta lleva el comprension y el uso del acustica al control de sonido y maga mejor sala de maga concierto; ansina mismo, ta lleva el uso del optica a maga mejor optico dispositivo. Ta lleva el comprension del fisica a maga mas realistico simulador de vuelo, videojuego y cinie, y na manada situacion, critico este na el criminalistica.

Gracias el estandar consenso de que universal, y hinde ta cambia a lo largo del tiempo, el maga ley del fisica, utilizable el fisica para estudia con maga cosa que normalmente ta queda atascao na el incertidumbre. Por ejemplo, na el estudio del origen del Tierra, puede un fisico modela razonablemente con el masa, el temperatura y el velocidad de rotacion del Tierra, na funcion del tiempo, cosa ta permiti con el extrapolacion hacia adelante o hacia atras na el tiempo y ansina predeci con maga futuro o anterior evento. Tambien ta permiti el fisica con maga simulacion na el ingenieria que ta acelera con el desarrollo de un nuevo tecnologia.

Hay tambien considerable interdisciplinariedad, ansina que ta influencia el fisica con manada otro campo (p.ej. el maga campo del econofisica y el sociofisica).

Investigacion[revisa | revisa codigo]

Cientifico metodo[revisa | revisa codigo]

Ta usa el maga fisico con el cientifico metodo para proba con el validez de un fisico teoria. Utilizando un enfoque metodico para compara con el maga implicacion de una teoria con el maga conclusion extraio de maga experimento y relacionao observacion, puede el maga fisico mejor proba con el validez de un teoria de un logico, imparcial y repetible modo. Para ello, ta realiza ellos con maga experimento y observacion con el fin de determina con el validez o invalidez de un teoria.

Un cientifico ley es un conciso verbal o matematico declaracion de un relacion, que ta expresa con un fundamental principio de algun teoria, como el ley de universal gravitacion de si Newton.

Teoria y experimento[revisa | revisa codigo]

Ta queda y el astronauta y el Tierra na libre caida. (Ilustrao el astronauta si Bruce McCandless.)
El rayo un electrico corriente.

Ta busca el maga teoricos desarrolla con maga matematico modelo que ta concorda con el maga existente experimento y que ta predeci exitosamente con maga futuro experimental resultao. mientras que ta idea y ta realiza el maga experimentalista con maga experimento para proba con maga teorico prediccion y explora con maga nuevo fenomeno. Masquen desarrollao separadamente el teoria y el experimento, ta afecta fuertemente y ta depende el uno del otro. Frecuentemente ta ocurri el progreso na el fisica cuando ta desafia el maga experimental resultao con el explicacion del maga existente teoria (provocando con intenso enfoque na el aplicable modelizacion) y cuando ta genera maga nuevo teoria con maga experimentalmente comprobable prediccion (inspirando con el desarrollo de maga nuevo experimento y, a menudo, maga relacionao equipo).

El maga fisico que ta trabaja na el interaccion del teoria y el experimento son maga fenomenologo, que estudia con el maga complejo fenomeno observao na maga experimento y ta trabaja para relaciona con ellos a un fundamental teoria.

Historicamente inspirao el teorico fisica por el fiiosofía; de este modo unificao el electromagnetismo.[lower-alpha 6] Mas alla del conocio universo, tambien ta trata el teorico fisica con el maga hipotetico asunto,[lower-alpha 7] como el maga paralelo universo, un multiverso y maga superior dimension. Ta invoca el maga teorico con este maga idea con el esperanza de resolve con maga particular problema con el maga existente teoria; luego ta explora ellos con el maga consecuencia de este maga idea y trabaja para hace con maga comprobable prediccion.

Ta expandi el fisica con el ingenieria y el tecnologia, que ta expandi con el fisica al de suyo vez. Na cuanto al maga experimental fisico, ta diseña y realiza el maga especialista na el basico investigaconi con maga experimento con maga equipo como maga acelerador de particula y maga laser, mientras a menudo ta trabaja na el industria el maga especialista na el aplicao investigacion, desarrollando con maga tecnologia como el imagen por magnetico resonancia (IMR) y el maga transistor. Ya anota si Richard Feynman (un fisico, y teorico y experimental, 1918–1988) que puede el maga experimentalista busca con maga area hinde bien explorao por el maga teorico.

Enfoque y maga meta[revisa | revisa codigo]

Ta consisti el fisica na modela con el natural mundo mediante maga teora, generalmente cuantitativo. Aqui, ta modela el matematico del infinitesimal calculo con el trayectoria de un particula para explica con el de suyo comportamiento: el ambito del rama del fisica conocio como el mecanica.

Ta abarca el fisica con un amplio gama de maga fenomenos, desde maga elemental particula (como maga quark, maga neutrino y maga electron) hasta los mayores supercumulo de maga galaxia. Incluio na este maga fenomeno el maga mas basico objeto que ta compone con todo el demas cosa. Poreso tiene vez llamao el fisica el "fundamental" ciencia. El enfoque del fisica es describi con el maga diverso fenomeno que ta ocurri na el naturaleza na maga termino de maga mas simple fenomeno. Na otro maga palabra, el enfoque del fisica es conecta a maga fundamental causa con el maga cosas observables por el maga humano (hinde necesariamente a simple vista) y luego conecta con este maga causa (el ultimo meta siendo el llamao teoria del todo).

Por ejemplo, ya observa el maga antiguo chino que atraio cierto maga roca (el piedra de iman y el magnetita) uno al otro mediante algun invisible fuerza. Mas tarde llamao magnetismo este efecto, rigorosamente estudiao por primer vez na el aca-17 siglo. Pero hasta antes del descubrimiento del magnetismo por el maga antiguo chino, consciente el maga antiguo griego de otro maga objeto como el ambar, que cuando frotao ya causa con un similar atraccion entre el dos maga. Ansina mismo estudiao por primer vez na el aca-17 siglo y nombrao electricidad. Ansina, ya llega el fisica a comprende con dos maga observacion del naturaleza na maga termino de algun causa raiz (electricidad y magnetismo). Sin embargo, ya revela adicional trabajo (na el aca-19 siglo) que este dos fuerzas fueron realmente dos maga diferente aspecto de un solo fuerza — el electromagnetismo. Hoy dia ta continua pa el proceso de "unificacion" de maga fuerza, y ahora considerao el electromagnetismo y el debil nuclear fuerza como dos maga aspecto del electrodebil interaccion.

Para mas informacion sobre el ultimo meta del fisica, el teoria del todo, mira con el seccion "§ Actual investigacion" mas abajo.

Maga campo de investigacion[revisa | revisa codigo]

A maga gran rasgo, divisible el contemporaneo investigacion na física ansina: el nuclear fisica, el fisica de maga particula, el fisica del condensao materia, el atomico, molecular y optico fisica, el astrofisica y el aplicao fisica. Tambien ta apoya algun maga departamento de fisica con el investigacion na fisico educacion y el divulgacion del fisica.

Desde el aca-20 siglo, ta queda cada vez mas especializao el maga individual campo del fisica, y hoy dia ta trabaja un tipico fisico na un solo campo durante todo el de suyo carrera. Hoy muy raro maga "universalista" como si Einstein (1879–1955) y si Lev Landau (1908–1968), que ya trabaja na cuanto campo del fisica.[lower-alpha 8]

Ta mostra el siguiente tabla con el maga principal campo del fisica, junto con el de ellos maga subcampo y el maga teoria y concepto que ta emplea. Plantilla:Maga subcampo del fisica

Fisica de maga particula, Nuclear fisica[revisa | revisa codigo]

Un simulao evento na el detector CMS del Gran Colisionador de maga Hadron, mostrando con un posible apariencia del boson de si Higgs.

El fisica de maga particula es el estudio del maga elemental constituyente del materia y el energia y el maga fundamental interaccion entre ellos. Ademas, ta diseña y ta desarrolla el maga fisico de maga particula con el maga acelerador de alto energia, el maga detector, y el maga software necesario para este investigacion. Tambien llamao el campo el "fisica de maga alto energia" kay hinde ta ocurri naturalmente manada elemental particula sino que creao durante maga colision lang, de maga alto energia, de otro maga particula.

Actualmente ta describi el estandar modelo con el maga Interaccion de maga elemental particula y maga campo. Ta dale el modelo con cuenta del 12 maga conocio particula del materia (el maga quark y el maga lepton) que ta interactua mediante el maga fuerte, debil y electrodebil fundamental interaccion. Descrito el maga dinamica na maga termino de maga particula de materia intercambiando con maga boson de gauge (maga gluon, maga boson W y Z y maga foton, respectivamente). Tambien ya predeci el estandar modelo con un particula conocio como el boson de si Higgs. Na julio de 2012 ya anuncia CERN, el europeo laboratorio para el fisica de maga particula, con el deteccion de un particula consistente con el boson de si Higgs, un integral parte del mecanismo de si Higgs.

El nuclear fisica es el campo del fisica que ta estudia con el maga constituyente y el maga interaccione del maga atomico nucleo. El maga mejor conocio aplicacion del nuclear fisica son el generacion de nuclear energia y el tecnologia de maga nuclear arma, pero ta proporciona el investigacion con maga aplicacion na manada campo, entre ellos el nuclear medicina, el imagen por magnetico resonancia, el implantacion de maga ion na el ciencia de maga material, y el datacion por radiocarbono na el geologia y el arqueologia.

Atomico, molecular y optico[revisa | revisa codigo]

El atomico, molecular y optico fisica (AMO) es el estudio del maga interaccion materia–materia y luz–materia a escala de maga individual atomo y molecula. Agrupao junto el tres maga area debio al de ellos maga interrelacion, el similitud del maga metodo utilizao y el similitud del de ellos maga relevante escala de energia. Ta inclui el tres maga area con maga clasico, semiclasico y cuantico tratamiento del tema, es deci, puede ellos trata con el de ellos tema desde un microscopico punto de vista (a cambio de un macroscopico punto de vista).

Ta estudia el atomico fisica con el maga electronico capa del maga atomo. Ta enfoca el actual investigacion na maga actividad del cuantico control, el enfriamiento y atrapamiento de maga atomo e ion, el dinámica de maga colision a maga bajo temperatura y el maga efecto del electronico correlacion na el estructura y el dinamica. Ta influencia el nucleo con el atomico fisica (mira con hiperfino transicion) pero el maga intranuclear fenomeno como el fision y el fusion tambien son parte del nuclear fisica.

Ta enfoca el molecular fisica na el maga multiatomico estructura y el de ellos maga interno y externo interaccion con el materia y el luz. Distinto el optico fisica del optica propiamente dicho, debio a que ta tende el optico fisica a enfoca, hinde na El control del maga clasico campo de luz por maga macroscopico objeto, sino na el maga fundamental propiedad del maga optico campo y el de ellos maga interaccion con el materia na el microscopico ambito.

Condensao materia[revisa | revisa codigo]

Maga dato de velocidad-distribucion de un gas de maga atomo de rubidio, confirmando con el descubrimiento de un nuevo fase del materia, el condensao de si Bose–Einstein.

El fisica del condensao materia es el campo del fisica que ta trata con el maga macroscopico fisico propiedad del materia. Na particular, ocupao ele del maga "condensao" fase que ta aparece cuando extremadamente grande el numero de maga particula na un sistema y fuerte el maga interaccion entre ellos.

El maga mas conocio ejemplo de maga condensao fase son maga solido y maga liquido, que ta surgi del union por medio del electromagnetico fuerza entre maga atomo. Ta inclui maga mas exotico condensao fase con el superfluido y el condensao de si Bose–Einstein incuntrao na algun maga atomico sistema a maga muy bajo temperatura, el fase de superconductividad mostrao por maga electron de conduccion na algun maga materia, y el maga ferromagnetico y antiferromagnetico fase de maga espin na maga cristalino estructura.

El fisica del condensao materia es el mas gran campo del contemporaneo fisica. Historicamente, ya surgi el fisica del condensao materia del fisico del solido estado, considerao ya como uno del de suyo maga principal subcampo. Aparentemente ya acuña si Philip Warren Anderson con el termino fisica del condensao materia al renombra con el de suyo grupo de investigacion —anteriormente teoria del solido estado— na 1967. Na 1978, renombrao el Division del Fisica del Solido Estado del Estadounidense Sociedad de Fisica como el Division del Fisica del Condensao Materia. Ta superpone na gran medida el fisica del condensao materia con el quimica, el ciencia de maga materia, el nanotecnologia y el ingenieria.

Astrofisica[revisa | revisa codigo]

El mas profundo imagen de luz visible del Universo, el campo ultraprofundo del Hubble. El gran mayoria del maga objeto visto arriba son maga distante galaxia.

El astrofisica y el astronomia son el aplicacion del maga teoria y maga metodo del fisica al estudio del estelar estructura, el estelar evolucion, el origen del Solar Sistema y maga relacionao problema del cosmologia. El astrofisica un amplio tema, ansina que tipicamente ta aplica el maga astrofisica con manada disciplina, incluio el mecanica, el electromagnetismo, el estadistico mecanica, el termodinamica, el cuantico mecanica, el relatividad, el nuclear fisica, el fisica de maga particula, y el atomico, molecular y optico fisica.

Del descubrimiento por si Karl Guthe Jansky na 1931, de que emitio el maga señal de radio por maga celeste cuerpo, ya surgi el campo del radioastronomia. Mas recientemente, ya amplia el espacial exploracion con el maga frontera del astronomia. Debio al maga oerturbacion e interferenci del terrestre atmosfera, necesario el maga espacial observacion para el astronomia de luz hinde visible al humano ojo — infrarrojo, ultravioleta, maga rayo gamma y maga rayo X.

El fisico cosmologia es el estudio del formacion y evolucion del Universo na el de suyo maga mayor escala. Ta desempeña el teoria del relatividad de si Albert Einstein con un central papel na todo el maga moderno cosmologico teoria. A maga principio del aca-20 siglo, el hallazgo de si Edwin Hubble del expansion del Universo, como mostrao por el diagrama de si Hubble, ya dale lugar a maga rival explicacion conocio como el teoria del estacionario estado y el Big Bang.

Ya confirma el Big Bang el exito del primordial nucleosintesis y el descubrimiento del radiacion de fondo de maga microonda na 1964. Ta asenta el modelo del Big Bang na dos maga teorico pilar: el general relatividad de si Albert Einstein y el cosmologico principio. Ya establece recientemente el maga cosmologo con el modelo ΛCDM del evolucion del Universo, que ta inclui con el cosmico inflacion, el oscuro energia y el oscuro materia.

Siguro ay emerge manada posibilidad y descubrimiento del maga nuevo dato del telescopio Fermi durante el proximo decada, e inmensamente ay revisa o ay clarifica tal maga dato con maga existente modelo del Universo. Na particular, na el maga proximo año. posible el potencial de un tremendo descubrimiento na torno al oscuro materia. Ay busca el telescopio Fermi con evidencia de que compuesto el oscuro materia de maga WIMP, complementando con maga similar experimento mediante el Gran Colisionador de maga Hadron y otro maga subterraneo detector.

Ta produci ya el Explorador del Interestelar Frontera con maga nuevo astrofisico descubrimiento. Segun Kerr (2009), "Hinde ta sabe nadie cosa ta crea con el cinta de maga ENA (energetico neutro atomo)" a lo largo del frente de choque de terminacion del solar viento, "pero ta afirma todo el mundo que ta significa que incorrecto el imagen de libro de texto del heliosfera — donde ta surca el envolvente bolsa del Solar Sistema, llena de maga cargao particula del solar viento, con el 'galactico viento' del interestelar medio na forma de cometa"[1]

Actual investigacion[revisa | revisa codigo]

Diagrama de si Feynman firmao por si Feynman mismo.
Un descrio tipico fenomeno por el fisica: ta demostra un iman levitando sobre un superconductor con el efecto Meissner.

Continuamente ta avanza el investigacion na el fisica na manada frente.

Na el fisica del condensao materia, un importante, hinde resuelto teorico problema es el del superconductividad de alto temperatura. Na manada experimento del condensao materia, el meta es fabrica con maga factible espintronica y maga cuantico computadora.

Na el fisica de maga particula, ya empeza a aparece el maga primer experimental evidencia del fisica mas alla del Estandar Modelo. Mas importante el maga indicacion de que ta tene el maga neutrino con un masa distinto de cero. Siguro ya resolve este maga experimental resultao con el problema del maga solar neutrino, y ta queda el fisica del maga masivo neutrino un area de activo teorico y experimental investigacion. Ya incuntra ya el Gran Colisionador de maga Hadron con el boson de si Higgs, pero el enfoque del futuro investigacion es proba o refuta con el teoria del supersimetria, que ta extende con el Estandar Modelo del fisica de maga particula. Tambien na progreso el investigacion sobre el naturaleza del maga principal misterio del oscuro materia y el oscuro energia.

Masquen ya tiene mucho progreso na el cuantico fisica, el astrofisica y el fisica de maga alto temperatura, poco entendio pa manada cotidiano fenomeno involucrando con el maga complejo sistema, el caos y/o el turbulencia. Hinde resuelto pa maga complejo problema que ta parece resoluble mediante un inteligente aplicacion del dinamica y el mecanica. Ta inclui maga ejemplo con el formacion de maga pila de arena, maga nudo na el goteo de agua, el forma de maga gota de agua, el maga mecanismo de maga catastrofe de superficial tension y el autoclasificacion na maga agitao heterogeneo coleccion.[lower-alpha 9]

Desde el decada de 1970 ya recibi este maga complejo fenomeno con creciente atencion por cuanto razon, entre ellos el disponibilidad de maga moderno matematico metodo y computadora, que ya permiti modela con maga complejo sistema de maga nuevo modo. Ya queda el complejo fisica un parte de un investigacion cada vez mas interdisciplinario, ejemplificao por el estudio del turbulencia na el aerodinamica y el observacion del formacion de maga patron na el maga biologico sistema. Para el Annual Review of Fluid Mechanics de 1932, ya escribi si Horace Lamb (1849–1934):

Ahora anciano yo, y al mori y anda al cielo, tiene dos maga asunto sobre el que ta espera yo con el ilustracion. El uno es el cuantico electrodinamica y el otro es el turbulente movimiento de maga fluido. Y na cuanto al anterior, algo optimistico yo.[2]

Educacion[revisa | revisa codigo]

Error de Lua en package.lua en la línea 80: module 'Module:Transcluder' not found.

Carrera[revisa | revisa codigo]

Error de Lua en package.lua en la línea 80: module 'Module:Transcluder' not found.

Mira tambien[revisa | revisa codigo]

Maga lista[revisa | revisa codigo]

Maga nota[revisa | revisa codigo]

  1. Al comienzo de El maga Conferencia Feynman sobre Fisica, ta ofrece si Richard Feynman con el atomico teoria como el mas prolifico cientifico concepto.
  2. Definio el termino "universo" como todo lo fisicamente existente: el totalidad del espacio y el tiempo, todo el maga forma de materia, energia y momento, y el maga fisico ley y constante que ta goberna con ellos. Sin embargo, tambien utilizable el termino "universo" na maga ligeramente diferente contextual sentio, denotando con maga concepto como el cosmos o el filosofico mundo.
  3. Importante el Novum Organum (Francis Bacon, 1620) na el desarrollo del cientifico metodo.
  4. Independientemente desarrollao el infinitesimal calculo mas o menos al mismo tiempo por si Gottfried Wilhelm Leibniz; mientras que fue si Leibniz el primero na publica con el de suyo trabajo y desarrolla con gran parte del notacion utilizao para el calculo na el actualidad, fue si Newton el primero na desarrolla con el calculo y aplica conele a maga fisico problema. Mira tambien con el controversia del calculo.
  5. Ta anota si Noll que ta usa pa algun maga universidad con este titulo.
  6. Mira, por ejemplo, el influencia de si Immanuel Kant y si Johann Wilhelm Ritter na si Hans Christian Ørsted.
  7. Puede el maga concepto denotao hipotetico cambia con el tiempo. Por ejemplo, ya denigra algun gente —incluio el critica de si Ernst Mach del formulacion del estadistico mecanica por si Ludwig Boltzmann— con el atomo del fisica del aca-19 siglo. Al final del Segundo Mundial Guerra, hinde mas denotao hipotetico el atomo.
  8. No obstante, fomentao el universalismo na el cultura el fisica. Por ejemplo, a CERN ya inventa si Tim Berners-Lee con el World Wide Web al servicio del informatico infraestructura de CERN para el uso del maga fisico de todo el mundo. Aplicable lo mismo a arXiv.
  9. Mira con el trabajo de si Ilya Prigogine, sobre "maga alejao sistema del equilibrio", y de otro gente.

Maga referencia[revisa | revisa codigo]

  1. Na ingles: "No one knows what is creating the ENA (energetic neutral atoms) ribbon [along the termination shock of the solar wind] but everyone agrees that it means the textbook picture of the heliosphere—in which the Solar System's enveloping pocket filled with the solar wind's charged particles is plowing through the onrushing 'galactic wind' of the interstellar medium in the shape of a comet—is wrong."
  2. Na ingles: "I am an old man now, and when I die and go to heaven there are two matters on which I hope for enlightenment. One is quantum electrodynamics, and the other is the turbulent motion of fluids. And about the former I am rather optimistic."